Hanne
havde booket et ældgammelt stenhus i Cornwall, men vi kunne først få det fra
lørdag eftermiddag, og da vi ankom ved 18-tiden til Bristol lufthavn, gav det
ikke mening at forsøge at nå så meget videre denne dag. Hanne havde derfor book’et en overnatning meget tæt på Bristol Lufthavn, da
denne ligger et stykke udenfor Bristol, og det var her, vi skulle hente vores
lejede bil i morgen tidlig, så vi kunne komme hurtigt afsted til Cornwall. Lige uden for
lufthavnen ringede Hanne til hotellet, og vi fik instruktioner om at gå lidt
frem til ”Pick-Up & Drop”-stedet, hvor en bil
fra ”Westfield Lodge”
ventede – og var proppet med mennesker, hvilket vi undrede lidt over – skulle
de virkelig alle sammen til dette lille overnatningssted? Det var en ganske
kort køretur, hvor vi passerede en lidt ussel udseende ”Airport
Tavern”, som kun lå få minutters gang fra
overnatningen. Vi undrede os helt vildt over alle de biler, som holdt omkring
overnatningen, der mest af alt lignede en stor forfalden gård. Vi skulle
checke ind på ”Park Farm”, og her gik det op for os, at dette var en privat
Lufthavnsparkering på en nedlagt gård – det forklarede de ufattelige mængder
af biler. De fleste af
de andre fra den lille bus fik deres bilnøgler, inden den meget stressede
herre checkede os ind. En kvinde og hendes mand ankom og var om muligt endnu
mere stressede, da de lige havde smidt deres bil og forklarede herren, at
deres fly afgik om 50 minutter. Herefter ringede hans mobiltelefon 2-3 gange,
mens han fandt vores nøgle frem, og den stakkels kvinde var ved at besvime.
En ganske anderledes indcheckning end normalt, men
absolut underholdning i top. Ved siden af den faldefærdige lade, hvor
kontoret lå var et nydeligt hus, og vi fik vist vores værelse og de fælles
faciliteter – og aftalte at blive samlet op i morgen kl. 8.30 for at blive
returneret til lufthavnen. Vi spurgte om
den nærmeste pub, og fik at vide at ”Airport Tavern” var en sølle sted, men
med store portioner mad. Da vi mente at have læst om en anden pub i den
nærmeste landsby, blev vi KRAFTIGT frarådet at GÅ derhen, da der hverken var
gadebelysning eller fortov på den ufatteligt smalle vej. Vi kastede os
derfor ud på korte vandretur mod ”Airport Tavern”, og på vej ud fra den faldefærdige ”Park Farm”
med de ufattelige mængder af biler, passerede vi et flyvrag fra en ”Jet Provost T3A” i indkørslen til farmen. Lidt søgning på
nettet afslørede, at denne type maskine var et øvelsesfly for RAF, der var
aktiv helt frem til 1993. Der var ingen forklaring på, hvorfor den lå her. Vejen var
ganske rigtigt uhyggelig smal og meget trafikkeret, så vi sneg os langs
grøftekanten tilbage til lufthavnen og ind på en mega-snasket
pub, hvor der sad en flok meget suspekte personer i baren. Vi blev straks
henvist til det modsatte lokale ”The Lounge”, hvor der var borde, så man kunne
sidde og spise. Her var også en del folk, og det lignede meget mere turister.
Vi ventede kort ved et bord, indtil vi kom i tanke om, at vi var i England …
altså … gå til baren og bestil både øl og mad. Det gjorde vi, og med to store
øl på bordet begyndte livet at se lidt lysere ud. Den unge mand i baren kom
hen til bordet og beklagede, at de desværre var løbet tør for ”Chicken Curry”, så vi bestilte
to andre retter. Et par belgiske kvinder landede ved bordet bag os, og de sad
et stykke tid ved bordet, indtil jeg fik ondt af dem og forklarede, at de
skulle gå til baren for at bestille øl. Kort efter måtter jeg gentage det samme for deres bestilling af mad – man er vel
i England. Efter et glas
Guiness (man er vel i England) gik turen tilbage
langs grøftekanten til det lille fine værelse, hvor vi kort så BBC-nyheder
kl. 22 på TV, inden vi kollapsede. Uret blev stillet, så vi var helt sikre på
at være klar, når afhentningen ankom. |