Onsdag d. 20. august 2014                                         RETUR

Fra Troperne og jungle til storbyen Brisbane

Vi havde pakket før morgenmaden, så vi kunne checke ud ved 9-tiden. Vi kunne lige nå at sige farvel til vores ”Fruit Bats”, der tilsyneladende sov tungt denne morgen. Herefter gik turen direkte til floden en sidste gang ad ”Den Helvedes Vej”, som Marie kærligt havde døbt den. Signe fik ikke set sine Kasuarer, så vi nåede hurtigt frem til færgen og videre mod Cairns. Et kort holdt ved Ellis Beach, og så videre mod Cairns, hvor det var meget svært at få parkering ved Esplanaden. Vi spiste frokost i skyggen på en meget varm dag i Cairns, og vi forsøgte igen uden held at komme på nettet for at checke vores fly, og det så ud til at holde sin tidsplan. Bilen blev tanket op og droppet af hos East Coast Rental, og den unge dame checkede bilens lak med et mikroskop, så Hanne og pigerne og nogle andre meget utålmodige gæster måtte vente i den minibus, der holdt klar til at køre os til lufthavnen. Bestyreren satte en stopper for hendes detektivleg, og så strøg vi den korte tur ud til lufthavnen, hvor vi havde to timer inden afgang.

Turen fra Cairns over havet var smuk med udsigt til revet, der tydeligvis lå under de små spredte skyer, og 1½ time senere landede vi i mørke i Brisbane.

I Brisbane tog det også mere end en halv times ventetid på shuttlen til East Coast Car Rentals, hvilket igen mindede os om, at vi skal checke om man afhenter bilen i lufthavnen – specielt når man ankommer så sent. Vi var derimod heldige at finde hotellet tæt på udlejningen efter 20 minutters kørsel i Brisbane, der klart er en storby, som man kunne fare vild i.

Der var let tilløb til panik, da hotellets reception var lukket, og den højteknologiske self-log-in skærm virkede ikke – hvad gjorde vi nu? Et andet par ankom, og de havde fået at vide, at deres rum var ulåst, og herren fandt en panik-knap til os, som vi i den rette sindsstemning let kunne trykke på. Efter længere tids bippen kom en stemme frem og fortalte os, at rum 2 og 8 var klar til os – py-ha!

Vi havde passeret et center 500 meter tidligere, så vi kastede nu bilen tilbage 20.30 og fandt en Woolmarth og en kinesisk take-away, så efter at have købt vand og cola, kørte vi over til kina-restauranten – men endte i den lille indiske ved siden af, hvor fire ”currys” blev bestilt. Piger var vilde med dem, da vi kom tilbage, og så var der afslapning og TV-stening frem til midnat.