Jeg blev spurgt, om jeg ville med i Koncerthuset og høre
Savage Rose, og da både Koncerthuset og Savage Rose står på
"to-do-listen", så var her chance for to fluer med ét smæk. Man føler sig som en tilskuer i Colloseum, men
stenene er udskiftet med glødende træ i denne meget smukke sal. Kunstnerne må
føre sig lidt udsat på scenen, hvor der er publikum både foran og bagved dem
- det må være svært at optræde på denne måde. Et lille set er stillet op på
gulvet i arenaen - nu mangler vi kun gladiatorerne! Lidt over 20 kommer bandet slentrende ind på scenen, og jubelen bryder
løs, da en barfodet dansepige kommer svævende ind i en farverig kjole og
danser elegant rundt på scenen, mens bandet spiller. Man kan ikke andet end
at være imponeret fra begyndelsen - Annisette optræder som i slutningen af
tresserne. Hun fortæller på et tidspunkt, at hun faktisk har turneret siden
1967, så vi er med til at fejre 45-års jubilæum. Hendes stemme er stadig
meget stor, og der er ingen slinger i valsen, når numrene fra den fremragende
nye skive bliver leveret. Med på scenen har Annisette Palle Hjort på keyboards, Jakob Falgren på
bas, Anders Holm på trommer, Naja kopperl &
Amina Carsce på kor samt Rune Kjeldsen på guitar
... og det er så for øvrigt også besætningen på den flotte nye "Love and
Freedom" CD. Hanne konstaterer, at Palle Hjort ligner en ingeniør - hvad er der nu i
vejen med ingeniører? Trommeslager Anders Holm er nok aftenens musikalske
højdepunkt, da han ved flere lejligheder suverænt håndterer sit sæt og
frembringer flotte lydvariationer ved at slå meget varieret på sine trommer,
kanterne af trommerne osv. Men hvordan han kunne holde ud at beholde huen på
er mig en gåde! Det ser ud til at hele holdet fra nyeste CD er med i aften, for der
suppleres med trækbasun og saxofon, når dette er krævet. Lyden er stor, men
jeg er nok ved at blive gammel, for det er faktisk lige højt nok for mig. Det
kan dog skyldes en refleksion fra en meget stor væg tæt på os, for det
hjælper at dæmpe lyden til det ene øre! Er det på tide at overvej
ørepropper til koncerter? Den tilsyneladende evigt unge sangerinde er nu klædt i rødt, og hun
fortsætter med fuld kraft ... man kan ikke andet end at være imponeret. Tæt på slutningen lægger Annisette sig på knæ tæt ved scenekanten og
messer med sin rustne stemme, der næsten er umulig at forstå - fantastisk, at
hun kan synge så smukt, når hun er så "rusten". Hun beder os om at
gå med fred og kærlighed, når vi går ud i natten, og det er her, at tiden
synes at have stået stille i 45 år. Da det er slut modtager bandet velfortjent stående ovationer fra det
begejstrede publikum, og jeg fik mere, end jeg havde turde håbe på. Det kan
ikke gå hurtigt nok med at komme hjem og høre den nye skive ... igen igen! |