Mandag d. 31. august 2015                                       RETUR

Jackson Hole – New York … via Salt Lake City

Vi forlod vores herlige lejlighed i Jackson med alt pakket i kufferter og to tasker – bortset fra restemad og frokost-posen. Klokken var 7:30, da vi optankede med både benzin og kaffe ræsede ud af mindre veje på vej mod Salt Lake City i Utah.

Vi kom hurtigt ind i Idaho, som har mottoet ”Great Potatoes  nummerpladerne. Hvad har de tænkt på, da de fandt på det? Vi var rystende tæt på at ramme to store hunde, på en strækning hvor der også var heste på vejen – hvordan kunne det gå til? Kort efter holdt vi ind og studerede endnu flere bæverdæmninger, som her holdt over en halv meter vand oppe – tal lige om flot ingeniørarbejde.

IMG_2751 IMG_3817

Her var dog heller ikke tegn på liv, så vi spiste morgenmaden i bilen, da det var 4-5 grader udenfor – altså temmelig koldt her i bjergene.

Vejene blev større og større, jo længere vi kørte, og til sidst var vi på I-25, som var ubehageligt befærdet af enorme lastbiler, der lå i alle banerne. Lidt efter middag holdt vi ind i Walmart i Centerville, hvor vi hovedsagligt købte ting til Marie, der jo havde passet hus og fugle, mens resten af familien var i USA. Alting er som bekendt større i USA, og selv vores pænt store personbil så pludselig latterligt lille ud foran en gigantisk pick-up, som ville have smadret vores bagrude med sin kofanger, hvis vi var bakket ind i den.

IMG_2752 IMG_2753

Vi navigerede nu midt ind i selve Salt Lake City for at finde den Sketchers-skobutik, som Hanne manglede på turen, så hun kunne få sko og vinterstøvler. Mens Hanne fandt sko og støvler, pakkede jeg det sidste om på parkeringspladsen i kvælende hede – godt at vi ikke havde holdt ferie her.

Herefter lavede vi promenade-kørsel gennem downtown Salt Lake City med Capitol Hill i forruden, inden vi drejede mod lufthavnen.

Vi fandt uden problemer ”Rental Car Return”, og en ældre herre tog imod bilen, og han opdagede først bulen i højre side, da vi gjorde ham opmærksom på den! Det var intet problem, da vi havde fuld forsikring, men det krævede 5 minutters ekstra skrivearbejde – og han havde lidt røde ører. Vi kæmpede lidt med at få pakket resten i kufferterne (altså sko), men ellers var resten smertefrit, og vi kom afsted til tiden mod New York, så vi landede lige før midnat – vi mistede to timer på flyveturen østpå.

Der var ventetid ved AirTrain, og det tog en krig at stoppe ved alle stationer på vej ind i Metroen, så vi var først fremme ved hotellet kl. 02, hvor vi dog begejstrede konstaterede, at der lå en åben café med både pizza og kold øl kl. 02:15 … vi er i byen, der aldrig sover!

IMG_2757x IMG_2816

Vi nød maden i den store sofa i vores lejlighed, mens vi ventede på at AC’en fik temperaturen ned under 30o, så vi kunne slukke og sove – uh … fejl – der blev lynhurtigt tropisk igen.

Til Toppen               Hop til forrige dag                          Hop til næste dag