Vores nye B&K-mand i dag hedder David. Han er en ældre herre (dvs. ældre end Lars), og han viser sig at være et enorm hyggeligt og behageligt bekendtskab. Vi starter dagen kl. 8 med at sætte os ind i hotellets restaurant, hvor vi 20 minutter før afsluttede vores morgenmad. Her udveksler vi viden og ideer til dagens 4 møder og forsøger at få et godt overblik. Alle vores kunder ligger i San Jose-området, der nok er bedre kendt under betegnelsen "Silicon Valley". Antallet af kendte firmanavne, som passerer udenfor bilens vinduer er utallige. Dagens første besøg dukker op i form af fabrikken Tesla, hvor man
designer og producerer elektriske biler i luksus-enden af pris-skalaen. Nu er snakken færdig, og Greg spørger om vi vil have en prøvetur i deres luksus-ræser og se deres fabrik, hvor bilerne fremstilles. JA MON IKKE! Få sekunder efter sidder vi i den superlækre Tesla Model S, som er
den eneste model, de fremstiller. Vi får også lov til at se produktionen af bilerne, som foregår i en
stor hal. Her må jeg tage billeder fra nettet, da jeg ikke fotograferede
i produktionen. Det hele er ufatteligt rent - man kan spise af gulvet. Nu kan vi desværre ikke tillade os at kigge mere på biler, selv om vi alle tre kunne blive her hele dagen og savle, så vi ræser videre til endnu en bil-relateret firma, der hedder Tula. De lave styringer af benzin-motorer, så de bliver mere økonomiske. Mødet varer kun tre kvarter, men det bliver det ikke dårligere af. Endnu en kunde, der bruger konkurrerende udstyr, men som vi får en masse gode oplysninger ud af. Vi når lige at få lidt frokost i form af en sandwich, og så er det videre til Audience, der laver avancerede algoritmer til behandling af lyd i biler, så taleforståelilghed eller musik bliver bedre. Det er ikke noget godt møde, da ham vi møder simpelthen ikke ved nogetsomhelst, om det vi spørger om. Han har lige købt udstyr fra os, men det virker ikke til, at han har nogen anelse om, havd han vil med det. Det er lidt pinligt! Nu har vi en time, inden vi skal mødes med et stort firma, som nok
kunne have et æble som logo. Derfor kan David lige nå at få sine skøjter
slebet, så de er klar til week-endens turnering. Slibningen foregår i
den lokale skøjtehal, hvor der er fire store baner under samme tag. Dave
giver os en rundvisning, og vi får en masse oplysninger om noget, som vi
ikke kender til - måske ikke så arbejdsrelevant, men absolut spændende.
Og check lige dette tip, hvis man skal lære børn at stå på skøjter.
Stabel en masse spande ovenpå hinanden, så de kan bruge dem til at
støtte på, når de kører undt på isen. Simpelt og genialt. Nu gik det videre til dagens sidste møde, som viste sig at være tå-krummende pinligt. De tre personer, som vi mødtes med kendte tilsyneladende ikke hinanden (kan man det i et firma?), og de havde absolut ingen interesse i det, som vi havde bedt dem om at mødes for at diskutere. De spildte vores tid, og det var helvedes pinligt. Ja ... så er det prøvet. Nu kørte vi downtown San Jose, hvor det er tydeligt, at de rige har
penge. Her var pigerne smukke, bilerne dyre, mændene smarte og heldigvis
var øllet koldt. Dog skulle Dave og Krestian lige ind i Tesla-butikken
og savle en gang til. Vi spiser en pizza med dave og diskuterer dagen, firmaet og fremtiden. Dagen har været speciel, men besøget hos Tesla var guld værd - også selv om vi ikke havde fået den fantastiske køretur og rundvisning. Dave kører os til bage til vors hotel, og så er det farvel og tak til Dave. Et super-hyggeligt bekendtskab. |