Fredag d. 11. juli 2008: Birkerød - Vedbæk - London - Miami

Uha! Vi skal op klokken 4 for at nå at fylde bilen, lave morgenmad og hente Signe hos Petteri i Vedbæk, så vi kan nå flyet til Heathrow, London. Flyveturen ind over selve London Centrum er flot - vi får et kig på alle de store seværdigheder fra oven.
 I Heathrow er der 4 timers ventetid, som er lidt for længe, for nogen af os.

Man kan til stadighed undre sig over, at disse kæmpe enorme maskiner kan komme i luften. De 8 timers flyvning til Miami føles ikke så lange, når man selv kan vælge hvilke film, man vil se. Det er død-smart!
 Det er en helt ny oplevelse at komme ind i USA via en kvindelig Immigrations Officer. Hun er smilende, og man føler sig rent faktisk velkommen ... nogle af de sure herrer er ikke nogen fornøjelse. I lufthavnen får vi hurtigt vores kufferter og papirerne på vores Avis lejebil. Vi tager Avis-bussen over til parkeringsområdet, hvor vi lynhurtigt får udleveret en STOR hvid 4-hjul-trækker. Desværre lyser en advarselslampe i bilen, som indikerer, at der skal skiftes olie. Med 5000 km foran os, tør vi ikke køre hele turen i denne bil, men da det er fredag aften, er der ingen chef til at tage stilling til dette, så vi får at vide, at vi må ringe i morgen. Øv!
 Vi kører direkte til vores hotel i Miami centrum, som ikke ligger langt fra lufthavnen. Det er kvælende varmt, da vi går de få meter fra bilen til hotellets indgang.
 Hallo! Hanne har lejet en stor lejlighed på etagen "PH" ... Penthouse.
Smilet breder sig på alles ansigter, da vi trykker på knappen i elevatoren.
 Hooooold da op, hvor er der langt ned! Marie tør dårligt nok kigge ud over altanen i vores pragtfulde lejlighed, som må siges at have en RIGTIG flot udsigt over Miami og mod broerne til Miami's South Beach. Under os har vi store blå swimmingpools med plaskende vandfald, tennisbaner, palmer til venstre, højhuse til højre og vand så langt øjet rækker - næste stop er Bahama øerne!
 Lejligheden er enorm. Der er to af alting: Badeværelser, soveværelser, vaske i køkkenet osv. Køleskabet er så stort, at man kan sove i det, og garderoberne kan man holde fest i. Signe vil sove i en seng for sig selv (Marie slår om sig i søvne ... siges det!), så vi henter extra lagener i receptionen, så hun kan sove på sofaen i stuen. Så tager vi bilen ud i byen for at købe mad, øl og vand. Man skal drikke MEGET vand for at udholde varmen. Vi henter aftensmaden i form af sandwiches på Subway meget tæt på hotellet, og disse bliver bragt tilbage til altanen, hvor vi spiser og nyder alle de mange lys i mørket. Det er stadig 30 grader, men det er til at holde ud nu.
 Vi tumler i seng klokken 22.30 ... dvs. klokken 04.20 dansk tid. Den første dag i USA bliver altid lang.